En pantheon från flera civilisationer - inklusive grekiska, egyptiska och mellanöstern - läggs till 7 Wonders Duel i 7 Wonders Duel: Pantheon, där varje gud har sin egen kraft att hjälpa dig eller hindra din motståndare.Under Ålder I samlar du mytologiska tokens -- som låter dig välja vilka gudar som har en plats i Pantheonen -- och under Ålder II samlar du in offertokens som hjälper dig att uppvakta dessa gudar. Sedan, under åldrarna II och III, kan du aktivera en gud eller gudinna i Pantheon istället för att ta ett kort från pyramiden. För att göra det, betalar du allt som guden eller gudinnan kräver av dig i erbjudanden, och placerar sedan det bredvid din stad.Med Isis på din sida kan du använda ett kort från kasseringshögen för att bygga ett av dina underverk gratis. Zeus, vars nickning bestämmer vad som händer och vad som inte gör det, gör det möjligt för dig att kassera vilket enstaka kort som helst från kortstrukturen som du vill, såväl som alla mytologier eller erbjudanden som kan finnas på det. Den feniciska gudinnan Tanit, vars folk var kända för handel, fyller din kassakista med tolv guldbitar. Enki, den sumeriska guden för hantverk, teknik och skapande, låter dig välja en av två framstegssymboler. Minervas förmåga att stoppa "conflict pawn" från att röra sig mot dig kan hjälpa till med en militär seger eller rädda dig från militärt nederlag.Dessutom, istället för att lägga till tre guild-kort till leken för Age III, lägger du till tre av fem Grand Temples. Varje Grand Temple tillhör en annan medelhavskultur, och om du har ett mytologiskt symbol från den kulturen kan du bygga templet gratis. Dessa tempel är värda totalt 5, 12 eller 21 poäng, beroende på hur många du bygger.7 Wonders Duel: Pantheon innehåller också två nya underverk: Sanctuary (som ger dig en extra tur och låter dig åberopa gudar till ett reducerat pris) och Divine Theatre (som ger poäng och tillgång till ytterligare gudar).